Wednesday, December 28, 2011

Obtaining as much loss.


<Bluebird_1.> 획득만큼의 상실 (Obtaining as much loss.)





왜 파랑새는 파랑색일까?
Q: Why Is a Bluebird Blue?




-
(3주일 동안 나는 연필을 든 채 아무것도 못했다.
During the 3 week I did nothing, holding a pencil.)

(나는 단지 무언가 떠올리기 위해 노력하고 있다. 참 열심히.
I'm just trying to recall something that is Very hard.)



(스스로의 노력만큼 재능이 되는 것.
Own efforts as being talented.)

(자신의 피와 땀을 흘린 만큼 빛이 되는 것.
Their blood and sweat as much as being light.)

(사랑한다는 것에 정직하고 꾸준하다는 것.
That love is honest and will steady.)

(그것이 스스로의 길(way)이 되는 것.
Its own way will be.)


(진심으로
Seriously.)


(진심으로 사랑한다는 것.
I truly would love.)

( 내가 진심으로 꾸준히 노력하고 사랑한다는 것.
I would sincerely striving to love.)

(그리고 그것을 내 작품에 나타내고 싶었다.
And it wanted to show my work.)

(그러한 심장으로 존재한다는 것.
Such that the heart is present.)

(찬란한. 그런 것이 있었다.......
Brilliant. There had been such a thing .......)



 고난을 이겨낸 성취만큼,
I have overcome hardship as achievement,



(고난을 이겨낸 그 성취만큼,
I have overcome hardship as the achievement,)


(상상할수 없는 일들이 나에게 쏟아졌다.
I can not imagine things scattered everywhere.)

(좋은 일, 나쁜 일... 모두..
Good days, bad days ... All ...)


(나의 현재의 상황들에 대해서
About my current situation)

 (내가 어떻게 말하고 표현해야할지도 모르겠다.
 I do not know what I say may be expressed.


(어둠 속에서 빛나는 보석을 찾기는 어렵다.
그러나.. 빛 속에서 더 빛나는 진가의 것을 찾기는 더 어렵다.
Difficult to find in the dark, shiny jewelry.
But ... The shining light in a little more difficult to find something of real value.)

(너무 많은 것들.. 그것들은 너무 복잡하다..
나의 삶의 호흡과 작품을 통해서.. 그것들은 표현될 수도 있을 지도 모르겠다..
So many things. It's too complicated.
Through the breath of my life and work. They will be represented...)
 

(결과적으로.. 내가 다시 한 번 깨닫게 되는 것..
As a result, ... I once again being realized.)

( 꾸준하게 걸어가는 것이 더 어렵다는 것을.
It more difficult to walk steadily.)


(스승님의 말씀대로..
In the words of Master.)


(첫사랑 죽는 날까지.. 끝까지..
First love until his dying day. Till the end.)


(그 진심 하나를 지키고..  그 진심 하나 펼치며 살아가기가 더 힘들다...
Its really a guard. Spreading a more difficult to really live it.)


(난 나의 세상의 끝에서..
At the end of my world.)

......

(그래서 더 나아갈 길이 멀다는 것을 안다.
I know that has a long way to go further.)


(거의 20년 간.. 나는 예술의 길을 포기 않고 한 길로 걸어왔다.
 Nearly 20 years. I walked one way and not abandon the way of art.)


(그렇게 나의 한 길을 오래 걷다보니..
So I walked a long way.)

(사랑하던 것들이..
정말 성장해 나가고.. 그것들은 세상 밖으로 어느 정도 실현되어간다..
Loved ones.
It has grown. They go out into the world is realized.)


(꿈과 길은.. 나의 노력만큼.. 결국 작은 열매가 되었다.
Dreams and the road. As my efforts. Eventually became a small fruit._)


(그 과정은 예쁜 모습으로 나에게 미소를 보여주었다..
The process showed me a smile with a beautiful appearance.)


(아마.. 앞으로 더 찬란한 결실을 맺어갈 것 같다.
Well, maybe ... Achieve a more brilliant future seems to be born light.Acquired. I know that it will be another loss.)

(나의 과정이 길이 되어가고.
My process is becoming a way)

( 나의 실패가 열매가 되었다.
The fruit was my failure.)

(그러나
But..)
(좋은 일은 언제나 나쁜 일과 함께 찾아온다.
Good things always comes with a bad day.)


괜찮아. 무슨 일이 있어도..

오늘도 나의 길을 걸어가고 있다고
말할 수 있으면. I walked my way if you could say. Okay.


(나의 실현만큼.. 
나는 더 많은 대가를 치루게 될 것이다.
As my realization.
I will will be more pay.)

(나의 실현과 성공에 대해서..
For my realization and success.)


(빛이 밝아질수록
As the light brightens.)

......


(생각해보니..
Come to think of it ..)

(인간을 모두 다들 그렇게 산다.

Everyone that all human lives.)



(그것은 모든 사람이 자신의 삶에서 느끼는 것이 아니던가?
It's all people would feel in their lives is not it?)


(그것이 책임이다.
It is the responsibility.)


(사실 보상이 없다.. 달콤함도 없다.
In fact, there is no compensation. No sweet.)

(보상받지 못할 책임과 사랑.
Responsibility and love does not receive compensation.)



(그렇게 보니.. 세상이 참 어둡고.. 인간의 삶은 고행이다.
So they are ... Very dark world. Human life is suffering.)

(모든 인간의 삶 속에 흐르는.. 그 무게.
Flowing in all of human life. Its weight.)

(그러니.. 인간의 삶 자체가.. 고난이고.. 헌신과 봉사이다.
Human life itself. Is suffering. Is the dedication and service.)


나 또한 그런 무게가 있다.
I also have such a weight.)

(20여년의 세월동안 많은 고난 속에서 포기하지 않았던.. 그것.
During the 20 years did not give in much affliction. It.)

(새로움. 창조. 예술.추구.
Novelty. Creation. Arts. Pursued.)


( 그것이 얼마나 밝고 어두운가..
How is it bright and dark.)

(지금 마음속에서 절실히 느끼고 있다.
I feel strongly that in mind.)


 실현 앞에서 필요한 것.
Before realizing that you need.

(실현만큼의 대가.
Realize as much pay.)


(획득만큼의.. 상실이라는 것.
Obtaining as much. Loss.)

(그것이 실현의 또다른 모습이 아닐까란.. 생각이 들곤 한다.
It is another of the realization.)

**


(나는 아직 많은 것을 이루지 못했다.
I'm still not achieved a lot.)

(그리고 아직.. 가야할 길이 더 많다.. 젊은 나이이다.
And yet ... More long way to go. Is a young age.)


(많은 걱정보다도.. 용기를 가져야 한다는 것 잘 안다.
Better than a lot of worry I know that have the courage to be.)

(그러나.. 잠시 내가 살아가게 될 미래를 조망해 본다.
And yet ... More long way to go. Is a young age.)


(작은 실현 이후.
After a small realization.)

( 실현의 빛과 그림자..
Realization of light and shadow.)

(실현만큼의 대가.
Realize as much pay.)


(획득만큼의.. 상실이라는 것.
Obtaining as much. Loss.)



(나는 알고 있다..
I know ..)

(나는 이 고통을 이겨내야 한다
I have to be overcome by the pain.)

(그리고 앞으로 더
And more in the future)

(좀 더 솔직하게 사랑하는 것이 있는 심장으로.
In a more honest to the heart to love.)

(대가를 치뤄야한다.
Should pay the price.)


(미지의 실현.
The realization of the unknown.)

(나는 그 실현의 문턱 앞에 있다.
I realize that the threshold of the front.)


(그래! 나에게 필요한 것은 망설임과 상실이 아니라..
Yeah! Hesitation and loss is not necessary for me. )


용기이다.
It's the courage.


용감해지자.
Became brave.



왜 파랑새는 파랑색일까?
Q: Why Is a Bluebird Blue?
.
.
.
.
꿈은 시련 속에서 함께 존재하고.
실현은 상실을 통해서 이루어지기 때문이다.
Trials in the present and dreams.
The realization is done through the loss.


2011.12.28




No comments:

Post a Comment