Saturday, December 24, 2011

Another Christmas..:)



My question : " What is the difference with the usual Christmas?"
My mother's love rudolph.
ㅋㅋㅋ

메리 크리스마스!






1. Another  Christmas.

  크리스마스라 평소와 다르게 느껴지는 것은 없었다..
크리스마스를 싫어하는 것은 아니다.  (-_-).... 

크게 울리는 캐럴,
똑같게 소리치는 크리스마스.
똑같은.. 강박적으로 보이기도 하는 행복.
캠페인 같기도 한 사랑과 행복의 가치 말하기.
그런 세상에 대한 신기함.. 지루함.. 질문.
가끔 지루하게 느껴졌다.

I did not feel different from the usual Christmas.
Does not hate Christmas.

Carol loud,
Yelling at equalizing Christmas.
The same ... Also happy to show compulsive.
Campaign seems a valuable one speaking of love and happiness.

Novelty of the world. Boredom ... Question.
Sometimes it felt bored. 
.
.

(똑같은 이름하에.. 똑같은 행복에 대한 것들에 대한
Under the same name. About the same things for happiness)

(가끔씩.. 그런 것들이 이상하고 지루하게 느껴지기도 한다..
Sometimes ... That is a strange and pray you feel bored.)

그러나 크리스마스 때 행복해 하는 사람들의 표정과 미소는 좋아한다.
However, at Christmas and happy smiling faces of the people preferred. (^_^)





2. Christmas Eve of Myeongdong.


 (화실에서 작업 후
After working in studio.)

(나는 잠시 혼자만의 시간을 갖기로 했다.
I had a moment of taking some time alone.)

(명동 거리를 걸었다.
Myeongdong and walked away.)

(길거리는 크리스마스 이브 행사와 사람들로 가득했다.
Street was packed to the Christmas Eve events and people.)

(때마침 눈이 내렸다.
Just as the snow fell...)







(앗. 여기에도 루돌프가!
Oops. Rudolph also is here!)







(3) Out the window and Christmas.

(코와 손은 금방 얼어버렸다. 그러나 눈이 내리는 이브 날의 밤은 평온하다.
Nose and hands went quickly frozen. Eve, the night the day, but snow is calm. )

(사람들의 웃음소리와, 여유 있는 마음, 행복한 설렘이 전해져 왔다.
People laugh, and generous heart, has been handed down two happy excitement.)

(나는 책으로 가득 찬 가방을 들고 있었다.
그리고 나의 다른 손은 그림도구가 가득한가방을 들고 있다.
 I was carrying a bag full of books. And my other hand is holding a bag filled with painting tools.)

(나의 어깨는 그림상자를 매고 있다.  
My shoulder is wearing a picture box.)

(나는 눈이 오는 거리의 풍경을 차분히 보고 싶었다.
Snow coming down and I wanted to see the street scene.)

(나는 언제나 블랙커피를 마시지만.. 오늘은 카푸치노 마셔야겠다.
Today I'm gonna drink a cappuccino.)





For your Christmas.
Christmas is for everyone peace, willing..



(4). Silent Night...

(나는 신자는 아니다.그러나 오래된 기억이 기억났다.)
(I am not a believer.But I remember the old memories.)

(아직도 눈은 내리고 있다. 나는 발길을 성당으로 향했다.
Snow is falling still. I turned away ... to the church.)


(사람이 거의 없는 성당이었다. 매우 조용했다.
명동은 쇼핑과 상점으로 매우 많은 사람들이 있었지만, 이 곳은 조용하다
People were almost no church. Very quiet. Myeongdong shopping and shops are very many people, but this place is quiet.)






(명동 성당은 밤에 특히 아름다운 곳이다.

이곳은 번화가와는 다른 차분함을 느낄 수 있다.

Myeongdong Cathedral beautiful place, especially at nightHere, unlike the high street and you can feel calm.)





(사람들의 촛불이 있다..
There are candles of the people.)

(아름다운 빛과 어둠이다..
Beautiful light and darkness.... ^^)






(나는 신자는 아니다.
I am not a believer.)

(그러나 나 자신을 위해서..
But ... For myself.)

(그리고 나는 누군가를 위해서 기도하고 싶을 때가 있다.
And I will want to pray for someone.)

(그동안의 가슴 속의 모든 괴로운 아픔들이 치유되는 크리스마스이길..
Meanwhile, of agonizing pain to heal and pray for a peaceful Christmas.

Peaceful.. and Happy Christmas.





2011.12.25



No comments:

Post a Comment